Gdy Louis Renault już od najmniejszych lubił rzeczy związane z mechaniką, elektrycznością i silnikami. W 1899 roku wraz ze swoimi rodzonymi braćmi Marcelem i Fernandem, utworzył firmę Renault Freres z tłumaczenia oznacza Bracia Renault.
Historia RENAULT
W wieku 21 lat zbudował swój pierwszy samochód, który skonstruował w warsztacie, która była niegdyś rodzinną szopą.Na początku swojej działalności firma zaprezentowała dwa swoje modele na wystawie w Paryżu. Produkcja wynosiła 76 pojazdów, a w fabryce pracowało już około 110 osób. W 1902 roku przedsiębiorstwo skonstruowało własny silnik, oczywiście pomysłodawcą był Louisa Renault.W 1903 roku w tragicznym wypadku zmarł Marcel Renault podczas wyścigu Paryż-Madryt, zaś w 1909 roku umierał Fernand. Wtedy Louis zmienił nazwę przedsiębiorstwa na Les Automobiles Renault. W fabryce wprowadził nowe metody produkcji, które zaczerpnął od Forda, w taki sposób, aby modele Renault były także konkurencyjne cenowo.
W czasie I wojny światowej Renault zaczął produkować na potrzeby wojsk Ententy. Z zakładów zaczęły wyjeżdżać ciężarówki, ciągniki do armat, silniki lotnicze oraz czołgi, w tym rewolucyjny, lekki FT-17itd. Po zakończeniu wojny większość armii miała w swoich szeregach czołg Renault FT-17.W 1922 roku następny raz dochodzi do zmiany nazwa, tym razem na Societe Anonyme de Usines Renault. Do końca lat trzydziestych firma rozwijała się dobrze, mieli coraz więcej modeli. Podczas niemieckiej okupacji, fabryki Renault musiały produkować czołgi dla armii hitlerowskiej. Pierwszym autem powojennym był 4 CV, którego prototyp jeszcze w 1942 roku opracował Louis Renault.
Jednocześnie nadal rozwijała się produkcja samochód ciężarowych. W 1963 roku oddział fabryki, który zajmował się ich wytwarzaniem – Saviem, nawiązała współpracę przy tworzeniu silników z niemiecką marką MAN. W 1975 roku włączony do współpracy zostaje inny producent ciężarówek – Berliet. Od 1980 roku nazwa Berliet nie istnieje już całkowicie i rozpoczęła się produkcja dostawczych modeli Trafic i Master. W międzyczasie, od 1970 roku, wszystkie auta marki musiały zawierać standardowe pasy bezpieczeństwa.
Aktualnie o Renault śmiało można powiedzieć, że jest drugą, co do sprzedaży marką w Europie. Jednak koncern Renault nie jest tylko jedynie francuską marką. Od lat 70-tych prowadzona jest współpraca z rumuńską Dacią. W 1999 roku Renault nabywa 51% udziałów Dacii, a w 2004 r. wykupuje kolejne i w sumie ma ich 99,3%. W marcu podpisane zostaje także porozumienie Renault-Nissan. Renault kupuje 36, 8% udziałów japońskiej firmy za 5 mld euro. W 2002 zwiększa udział w Nissanie do 44, 4%, a z kolei Nissan został posiadaczem najpierw 13, 5%, które zostają niedługo zwiększone do 15% udziałów w firmie Renault.
W 2000 roku utworzyła się na rynku południowokoreańskim spółka Renault Samsung Motors, w której Renault stanowił 70% akcji, a koncern Samsung 30%. Renault został pierwszym europejskim producentem, który konstruuje i produkuje auta w Korei Południowej. Aktualnie grupa Renault-Nissan, włącznie z markami Dacia i Samsung, jest czwartym na świecie pod względem produkcji i sprzedaży koncernem.
Felgi RENAULT
Najczęściej sprzedają się felgi do następujących modeli marki RENAULT: Avantime, Clio, Espace, Fluence, Grand Modus, Grand Scenic, Kangoo, Koleos, Laguna, Master, Megane(I,II,III), Modus, Scenic(I,II,III), Thalia, Trafic, Twingo, Vel Satis, Wind. Oferujemy felgi aluminiowe firmy Racing Line do Renault i innych marek samochodów. Zajmujemy się również sprzedażą opon wszystkich producentów, powodzeniem wśród klientów cieszą się opony nokian. Tylko u nas dobra jakość w niskiej cenie. Zapraszamy do odwiedzenia naszych sklepów stacjonarnych w Warszawie i Gdańsku, nasi sprzedawcy doradzą w wyborze obręczy do Twojego auta.