Czujniki ciśnienia TPMS (System Monitorowania Ciśnienia w Oponie) – jest to urządzenie wewnątrz opony odpowiedzialne za natychmiastowe wykrycie zbyt niskiego ciśnienia w kole. Dzięki bezprzewodowej komunikacji czujników z odbiornikiem umieszczonym wewnątrz auta, kierowca posiada aktualne dane na temat ciśnienia w kole, redukując tym samym szansę spowodowania wypadku. Prócz zapewnienia bezpieczeństwa, możemy zredukować zużycie paliwa oraz bieżnika dzięki utrzymywaniu prawidłowego ciśnienia w oponie.
Czujniki są doskonałymi zamiennikami dla drogich oryginalnych urządzeń montowanych fabrycznie w aucie. Dzięki żywotnej baterii, urządzenie jest w stanie pracować nawet przez 7 lat. Czujniki TPMS montowane są za pomocą skręcanych zaworów co pozwala na dopasowanie kąta przylegania w zakresie 12o – 40o. Dzięki temu pasują do niemal wszystkich modeli felg, nie tylko oferowanych na stronie LadneFelgi.pl.
Czujniki TPMS dostępne na LadneFelgi.pl są certyfikowane zgodnie z dyrektywą RED oraz przepisami FCC. Dyrektywa RED (Radio Equipment Directive) stanowi kluczowe prawne wytyczne dla wprowadzania na rynek europejski urządzeń radiowych, zapewniając jednolite standardy bezpieczeństwa i efektywności na terenie Unii Europejskiej. Z kolei Federal Communications Commission (FCC) w USA, jako niezależna federalna agencja, reguluje wszelkie aspekty komunikacji międzynarodowej i krajowej, w tym radiową, telewizyjną, telekomunikacyjną, satelitarną oraz kablową. FCC odgrywa istotną rolę w ustalaniu zasad w sektorze komunikacyjnym i technologicznym. Czujniki TPMS, które uzyskały te certyfikaty, musiały przejść rygorystyczne testy i sprostać surowym kryteriom związanym z bezpieczeństwem użytkowania, odpornością elektromagnetyczną oraz optymalnym wykorzystaniem spektrum radiowego.
Aby czujniki nadawały się do użycia należy je zaprogramować i aktywować. Możemy wykonać to na dwa sposoby.
Aby zaprogramować czujniki wymagany jest nr ID oryginalnego urządzenia. Numer ten można zeskanować przystawiając programator do koła lub odczytując go bezpośrednio z obudowy oryginalnego czujnika. W drugim przypadku wymagane jest zdjęcie opony z koła. Po zapisaniu numerów ID w nowych czujnikach, samochód powinien bez problemu wykryć nowe urządzenia.
Czujnikom TPMS przypisywany jest nowy nr ID po czym montuje się je w kołach. Auto następnie należy uruchomić w trybie nauki aby komputer mógł wykryć i zapisać nowe urządzenia. Aktywowanie i zapisywanie w trybie nauki różni się w zależności od producenta i modelu auta: