Proces produkcji felg aluminiowych
Stojąc przed podjęciem decyzji o wyborze felg aluminiowych często napotykamy na niemały problem. Bogaty asortyment sklepów oferujących tego typu produkty wprowadza nas w konsternację ? nie wiemy czy kierować się jedynie kwestiami wizualnym, zastanawiamy się dlaczego podobne na pierwszy rzut oka egzemplarze drastycznie różnią się ceną, nie wiemy które będą solidniejsze i wytrzymają z nami dłuższy czas. Pragnąc pomóc Państwu w zrozumieniu funkcjonowania ciekawego świata felg aluminiowych zaprezentujemy różne metody produkcji popularnych alusów, przykładając szczególną wagę do wpływu tych sposób na funkcjonalność gotowych produktów.

Różne metody produkcji felg aluminiowych
Odwiedzając jakikolwiek sklep z felgami pierwsze co w nas uderza to bogactwo wyboru. Różniące się nie tylko rozmiarem i kolorem wykończenia, zachwycają lub przerażają ceną, jaką trzeba za nie zapłacić. Skąd wynikają te wielkie różnice? Odpowiedź jest jedna ? winny jest sposób produkcji.
Najpopularniejszym sposobem otrzymywania alusów jest metoda niskociśnieniowa. Polega na działaniu powietrza pod ciśnieniem na aluminium będące w postaci ciekłej w trakcie odlewania. W następnym kroku, po ostygnięciu, specjaliści sprawdzają felgę pod kątem niedoskonałości, mogących zaważyć na jej trwałości. W przypadku pozytywnego wyniku tego testu następuje dalsza kontrola produktu, tym razem od strony wewnętrznej przy wykorzystaniu maszyny rentgenowskiej. Jeśli nie ma zastrzeżeń, felga jest ogrzewana w wysokiej temperaturze i poddawana wolnemu ochładzaniu. Proces ten ma na celu zapewnić jej wyższą trwałość i wytrzymałość. Po zakończeniu działań wiercone są otwory montażowe i następuje lakierowanie.

Kolejną metodę otrzymywania felg nazywa się grawitacyjną. Jest najprostsza i najtańsza oraz ? jak łatwo się domyślić ? najmniej efektywna. Niestety przy jej stosowaniu nie używa się promieni rentgenowskich, które pozwalają odnaleźć ukryte wady. Nie korzysta się również z pomocy powietrza przy formowaniu produktu, a bazuje, jak nazwa wskazuje, na sile przyciągania ziemskiego. Właśnie w ten sposób aluminium trafia do matrycy gdzie jest formowane.
Osoby, które choć trochę interesują się motoryzacją na pewno znają metodę kucia felg. Niezwykle popularna, uznawana za najlepszą, w rzeczywistości nią nie jest, szczególnie dla zwykłych użytkowników dróg. Oczywiście, dzięki niej można otrzymać wyjątkowo wytrzymałe felgi, ale łączy się to z wysoką ceną, która nie jest współmierna do możliwości. Jak wygląda proces tworzenia w tym przypadku? Aluminium jest podgrzewane do wysokiej temperatury, a następnie poddawane ogromnym naciskom precyzyjnej prasy, która ubija i formuje surowiec do momentu uzyskania oczekiwanej formy. Taka felga, jak wcześniej wspomnieliśmy, charakteryzuje się nadzwyczajną wytrzymałością, a zawdzięcza to dużej gęstości tworzywa uzyskanego dzięki ubijaniu.
Istnieje jeszcze jeden sposób produkcji felg ? rolowanie. Uzyskana dzięki niemu felga pod względem wytrzymałości będzie podobnie solidna jak przy kuciu oraz, niestety, podobnie kosztowna. W przypadku tej metody proces otrzymywania wygląda następująco: specjalne rolki ubijają materiał tak długo, aż uzyskają pożądany kształt. Wpływa to na gęstość felgi czyniąc ją ponadprzeciętnie trwałą.

Która metoda otrzymywania felg będzie najlepsza?
Niestety nie odpowiemy Państwu jednoznacznie na to pytanie. Odwiedzając sklep z felgami i chcąc podjąć najlepszą decyzję musimy wiedzieć, czego szukamy. Jeśli felga ma być ponadprzeciętnie wytrzymała winniśmy zdecydować się na obręcze otrzymywane przez kucie lub rolowanie, gdy jednak chcemy wybrać rozsądnie, najlepiej będzie skierować wzrok w stronę felg wykonanych metodą niskociśnieniową. Nie oznacza to jednak pójścia na kompromisy ? produkty uzyskane w ten sposób są również solidne i doskonale sprawdzą się w codziennej jeździe.